сряда, 16 април 2014 г.

Полски сладкиш " Мухляк"









              Хрупкав и същевременно топящ се в устата- така бих определила този неустоим сладкиш. Случайно попаднах на рецептата в стар брой на кулинарно списание и още като я четях ме грабна начина на приготвяне. Пуснах и чичко гугъл, но излезнаха  само няколко чуждоезични блогове, и продуктите и начина на правене не се различаваха от описаното в  списанието. И така любопитна от резултата побързах да го направя. За мен това е от онези сладкиши, които завладяват и съзнанието и вкусовите рецептори. Надявам се и на вас да ви хареса.




            4 яйца
        1 ч.ч захар
        2 ч.ч брашно
        250 гр. масло
        1/2 п. бакплувер
        1 1/2 с.л какао
        450 гр. сладко

        Разделете яйцата на белтъци и жълтъци. Към леко разбитите жълтъци, добавете брашното, бакплувера и омекналото на стайна температура масло. Замесете гладко тесто, което разделете на три равни части. В едната част сложете какаото и омесете до пълното му поемане и получаване на кафява смес. Едната светла част и тази с какаото завийте в прозрачно фолио и поставете за 30 мин. във фризера. Третата светла част разточете на кора и я поставете в покрита с хартия тава. Аз използвах  правоъгълна йенска тава с размери 30x20см. Поставете и нея в хладилника. 


        Белтъците разбийте на гъст сняг заедно със захарта. 
        Сладкото, което използвате е препоръчително да бъде от кисел плод ( сини сливи например), но аз сложих от боровинки.
        Изкарайте тавата от хладилника и нанесете върху нея мармалада на равен слой. Отгоре настържете с помощта на ренде кафявото тесто. Изсипете върху какаовите трохи белтъчната смес, а над тях настържете третата част от бяло тесто. Пъхнете сладкиша в предварително загрята на 180*С фурна и печете около 40 мин. Ако е необходимо покрийте с алуминиево фолио по средата на печенето, за да не загори горната част на сладкиша.


13 коментара:

  1. Танче, много интересна десерт ни представяш. Много познато ми звучи, май и аз съм попадала на него в чужди сайтове, но е много добре да имаме изпробвана рецепта от български блогър :) Не е тайна, че съм голям любител на интересните рецепти, а тази определено е такава. Ще я изпробвам! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. О, и аз съм любопитна, силно любопитна:))) името му е доста интересно, визията изкушаващо съблазнителна, а твоята презентация красиво вкусна:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ме заинтригува този сладкиш, Танче! Обичам комбинацията от мармалад и блат!
    Чудесни снимки си показала!
    Поздрави и красиви великденски празници!

    ОтговорИзтриване
  4. Мноооого интересен сладкиш, Танче! Звучи като нищо, което съм чувала и виждала! :) Ще му скроя някой път шапката! Благодаря за интересната рецепта :)
    Усмихнати и светли великденски празници, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Танче,ама верно интересен е този сладкиш и много обещава да е вкусен,ако съдя по апетитните снимки,поздравления!Щастливи празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Страшно оригинален е, Танче, а не се съмнявам и колко е вкусен! С удоволствие бих го поднесла на гости с ароматно чайче. :)
    Светли празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Еха, какъв микс от текстури и вкусове си ни поднесла! Прекрасен десерт, Танче, сигурна съм че е наистина вкусен. :))
    Сърдечни поздрави и усмихнати празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря на всички ви, прекрасни сте! Весели празници и на вас!

    ОтговорИзтриване
  9. В тестото не се ли слага захар?

    ОтговорИзтриване
  10. И аз това бих искала да попитам, а и сладкото като е по-киселичко, само белтъците ли придават сладост на сладкиша?

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте!
    В тестото не се слага захар, само в белтъците, както съм описала по горе. Криси, ако искаш може да замениш сладкото с друго, но за мен си беше ок на сладост.
    Благодаря ви, че надничате в моя блог. Хубав и усмихнат де ви желая!

    ОтговорИзтриване
  12. Наистина интересен сладкиш, но се наложи да сложа повечко брашно - близо 4 чаши, за да мога да обработвам тестото

    ОтговорИзтриване
  13. Наистина интересен сладкиш, но се наложи да сложа повечко брашно - близо 4 чаши, за да мога да обработвам тестото

    ОтговорИзтриване