петък, 29 март 2013 г.

Кокосови пастички








          Обожавам всичко с кокос, а и не само аз, ами и моята половинка му е голям фен. Винаги когато правя нещо сладко ме кара да сложа и кокос, затова реших да му направя нещо много кокосово. Пастичките станаха много свежи и вкусни, топящи се в устата. Истинска наслада за сетивата. Дано и на вас да ви харесат.





 за блата:
       
                5 яйца
          1ч.ч захар
          3 с.л гореща вода
          3 с.л захтин
          1 ч.ч брашно  
               20 гр. кокосови стърготини
за крема:

         100мл. сметана
         400 гр. заквасена сметана
         60 гр кокосови стърготини
         пудра захар на вкус 
             1 ванилия
         1п. желатин

          Разделете белтъците от жълтъците и разбийте последните с половината от захарта на гъст крем. Като продължавате да разбърквате, добавете постепенно зехтина и след това горещата вода. Накрая сложете брашното, смесено с кокоса. Отделно разбийте белтъците с останалата захар на сняг и много внимателно ги добавете към другата смес. Изсипете всичко в правоъгълната тава на фурната, която предварително покрийте с хартия за печене. Печете на 180*С до леко порозовяване. След като изстине го разделете на две равни части.
          За крема разбийте сметаната с малко пудра захар до твърди върхове. Добавете заквасената сметана, кокоса и ванилията и разбъркайте. Отделно накиснете желатина в малко вода и след като набъбне го разтопете на водна баня, като внимавате да не заври. Бавно го прибавете към крема и разбъркайте. 
          Сложете едната половина от блата, внимателно покрийте с другата половина и наръсете с пудра захар. Оставете сладкиша да стегне и след това нарежете на квадрати.
          Да ви е сладко!   

  
      Със следобедното кафе са чудесни.

8 коментара:

  1. Таня, и аз съм любител на кокоса! Пастичките ти са много хубави!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Наталия! Радвам се, че намина през моя блог. Усмихнат уикенд!

      Изтриване
    2. Таня, харесва ми при теб, така че ще наминавам често :)

      Изтриване
    3. Благодаря! Това много ме радва.

      Изтриване
  2. Таничка, не само ще ми харесат, ами сигурно ще се влюбя в тях. И аз много обичам кокос в десерти, а твоите пастички изглеждат адски апетитно.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много апетитни пастички, Танче! Богати на крем, с ухание на кокос - много ми харесват! Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че намина през моето местенце и, че ти харесаха моите пастички. Слънчев ден!

      Изтриване