понеделник, 31 март 2014 г.

Френска селска торта с крем сирене









          Малко ми станаха по дебели блатовете, но с крема се получи идеалният поне за мен и моето семейство вкус. Идеята за добавка на сирене крема не е моя, видях е в едно кулинарно списание. Там тортата имаше и друго наименование, но като сравних продуктите на Френска селска торта и тези дадени в списанието, видях, че разликата е само в добавката на сиренето.






за блата:
   
        2 яйца
        150 гр. захар
        400 гр. брашно
        200 мл. прясно мляко
        50 гр. масло
        2 с.л мед
        1 ч.л сода бикарбонат

за крема:

        2 кофички заквасена сметана ( по 400гр. всяка)
        400 гр. крем сирене
        10 с.л пудра захар
         


         За блатовете разбийте яйцата със захрта в дълбока тенджера. Добавете млякото, меда, содата и маслото. Поставете сместа на слаб огън, като бъркате непрекъснато до получаване на златист цвят. Махнете от огъня и прибавете брашното наведнъж и разбъркайте енергично с дървена лъжица. Получава се топка тесто. Ако е нужно добавете още 1-2 с.л брашно до получаване на меко, нелепкаво тесто. 



        Разделете тестото на 6-7 топки, които разточете на тънки кори върху набрашнен плот. Всяка една от платките изпечете върху хартия за печене, в предварително загрята фурна на 180*С. Необходими са само няколко минути, затова внимавайте да не ги изгорите. 


        За крема разбийте сметаната, крема сиренето и захарта.
        За да сглобите тортата процедирайте по следния начин: Сложете една изстинала кора в подходяща чиния за сервиране и я намажете с крем. Отгоре поставете друга и така повторете докато корите свършат. Намажете тортата с крема отгоре и отстрани и ако искате може да панирате с орехи. Аз поръсих само отгоре и добавих сушени червени боровинки.


16 коментара:

  1. Изглежда много апетитно, Танче, с удоволствие бих изяла цяяяло парче. :)
    Да ви е сладко и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Перфектно изглежда, Танче! Ще се възползвам от идеята за крем сирене в крема.
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесва Снежи. Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  3. Танче, от кога съм и се нагледала на тази торта. Време е и аз да я спретна вече. Като гледам колко е хубава твоята, не ми се отлага - май този месец ще е! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, сигурна съм, че ще ти хареса, затова не отлагай, заслужава си. Поздрави!

      Изтриване
  4. Таничка,тортата е чудесна!
    А първата снимка е много изкусителна!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани. Прекрасна седмица ти желая!

      Изтриване
  5. Обичам много такава тортичка, всяка минутка работа си заслужава! Добре се е получила, даже много! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ти харесва, Павлинче. Добре дошла в моя блог. Усмихната седмица ти желая!

      Изтриване
  6. Чудна, чудничка е станала, красавица и половина, взимам едно голямо парче, да знаеш!:) Поздрави, Таничка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, вземи се, да ти е сладко. Целувки, бонбонче!

      Изтриване
  7. Танче, тази торта ми е в списъка за най-скорошни занимания :) Харесва ми много, а още не съм се заела с опита да я направя. А пък твоята е станала страхотна и не виждам никъде дебели блатове :) А това парченце за кого е приготвено ? :) Поздравления, Танче! Много позитивен и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, за теб е мила. Усмихната седмица и на теб!

      Изтриване
  8. Танче,дали не може едно парченце да се материализира и при мен сега,толкова етажирана и съблазнителна торта си приготвила!Не съм я правила и затова още повече съм любопитна за вкуса,но предчувствам,че ще е супер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, вкуса наистина е супер. Благодаря ти за милия коментар. Прегръдки!

      Изтриване