събота, 6 април 2013 г.

Месена торта с какао и малини









                 
         Тази тортичка правих по случай едно  събиране с приятели. За съжаление няма да я видите в цял размер, защото изглупях и не добавих желатин в крема. След като престоя около 12 часа уж беше стегнала, нооо като махнах ринга крема се разтече и се наложи да я закопчея отново. На вкус ще кажа, че беше добра, но не и невероятна. Можеше и повече. Според мен много и дойде какаото в блатовете( като текстура и начин на работа тестото е супер, но с по малко какао ще се получи по балансиран вкус), трябваше и още малко малини и желатин за крема. Затова ако решите да се възползвате от рецептата го имайте  предвид.



     
         За блатовете съм използвала рецептата за Месена торта на Вили Конова, само че с добавка на какао. Правила съм тази тортичка на Вили, като не съм променяла нищо и се получи супер, но за съжаление нямам снимки.


                            1/2ч.ч захар
                   2 яйца
                   1п. амонячна сода
                   4с.л какао
                   1 ванилия
                   3 ч.ч брашно


           За крема:


                              1л. прясно мляко
                     3 яйца
                     1ч.ч захар
                     1п. пудинг с вкус на сметана
                     4с.л брашно
                     100мл. бита сметана

               Малиново сладко



                    Разбъркайте яйцата и захарта и след това  добавете ванилията и какаото.След това започнете да добавяте брашното и когато тестото се събере около бъркалката , го доизмесете на набрашнен плот. Разделете тестото на 3 топки, които разточете на кори и изпечете в загрята на 200*С фурна в покрита с хартия за печене тавичка.
                   За крема сложете прясното мляко да заври, като през това време разбъркайте яйцата, пудинга, захарта и брашното на гладка кашичка с малко от млякото. Сипете яйчната смес на тънка струйка във врящото мляко и бъркайте до получаването на гъст крем. Махнете от котлона, добавете ванилията и оставете да изстине. След това добавете разбитата до твърди върхове сметана.
                   Във форма с падащи стени, сложете блат, отгоре крем и пак блат. Върху него сложете сладкото от малини, като имайте предвид, че моето беше доста гъсто. Вие може да използвате и сладко по ваш вкус. Върху него следват крем, третият блат и завършвате с крем. Оставяте да стегне и украсявате по ваш избор. Аз украсих с още бита сметана и поръсих с малко какао.

 

10 коментара:

  1. Човек има и възходи, и падения, но се учи с времето. А за тортичката - не знам как я намираш, но на мен ми изглежда много вкусна и богата.
    Поздрави, Таничка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е Гери, човек цял живот се учи! Много ти благодаря за милите думи, много добре ми подействаха. Прегръдки и спокойна вечер!

      Изтриване
  2. Случват се такива работи, Танче, но не вярвам да ви е останала торта :). На снимката изглежда много сочна и вкусна. Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Elti, определено не остана, хареса се, но на мен просто не ми допадна много. Благодаря ти и весел ден и на теб!

      Изтриване
  3. Танче, подразнило те какаото,нищо де,може само на теб да ти е било в повече.А за кремчето,честно казано, понякога предпочитам апетитно да ми тече в чинийката,вместо да е леко гумено от желатина.
    Хубава вечер, мила и слънчева нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Вили. Въпрос на вкус и предпочитания. Ама нали исках да имам хубав разрез за снимка и затова може би съм толкова критична, иначе на вкус беше добре. И на теб успешна седмица!

      Изтриване
  4. Танче, ама крема е страхотен, защо ти е желатин? Аз такива торти обожавам! Наистина изглежда много вкусно! Пожелавам ти прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря,Кате! Успешна седмица и на теб!

      Изтриване
  5. Потекоха ми лигите от тази торта, Танче!

    ОтговорИзтриване