четвъртък, 16 май 2013 г.

Бухтите на Катето









             Когато бях малка в детската градина имаше една готвачка, леля Янка( лека и пръст), която правеше същите бухти. Само ако знаете как баба ми я умоляваше да и даде рецептата, защото ние със сестра ми много ги харесвахме и постоянно искахме баба да ни направи същите. Не знам по какви причини тази жена не си даваше рецептите и така ние си останахме само с искането. Баба ни правише различни бухти, но не, те никога не бяха същите. Сигурно имате такива запомнящи се вкусове, които само при мисълта за тях, усещате вкуса им. Така е при мен и с тези бухти. На скоро Катето беше публикувала рецепта за тях и аз ги направих. Ами какво да ви кажа- те са същите, онези от детството. Толкова хубави и топли спомени нахлуха в главата ми и в същото време малко носталгични. Първата доза си я изядохме със сестра ми, а от втората оставих за снимки и за останали членове от семейството. Сега постоянно ме врънкат да им направя пак. Този запомнящ се вкус ще се предаде и на децата ми, за което Кате ти благодаря от сърце!




            Не съм променяла рецептата и съм я следвала  много точно, затова ще си позволя да я копирам. Катето за разлика от мен е онагледила и процеса на приготвяне и ви посочвам и линка за повече информация- http://mycandykitchen.blogspot.com/2013/05/blog-post_2602.html


               3 яйца
               4 с.л. захар
               около 200 гр - 1/2 кофичка кисело мляко
               1/2 пакетче бакпулвер
               1 ванилия
               брашно - до получаване на гъста смес






                Разбийте яйцата със захарта и добавете киселото мляко. Разбийте отново. Добавете пресятото с бакпулвера брашно, на части. Разбийте с миксер, с приставки за тесто. Добавете ванилията. Разбъркайте.
          Сместа изглежда  като гъста кексова смес.
Загрейте много олио / маслена баня/ в тенджерка или дълбок тиган на предпоследна степен на котлона. С помощта на с.л. взимайте от сместа и с пръст избутвайте в тигана. Ако е необходимо обръщайте бухтичките да се изпържат от всички страни. Извадете ги върху домакинска хартия да се отцедят и сервирайте по желание с пудра захар, сладко или сирене.

6 коментара:

  1. :) Танче, ако знаех, че издирваш рецептата, отдавна да съм я публикувала:). Много мили думи, много ме развълнува, благодаря ти! Радвам се, че са ти харесали, и аз когато ги опитах за пръв път се разтопих от кеф!:) Дано я видят и други дечица от вашата градина:). Поздрави и взимам една, много са хубави! * купичката ти е много весела!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, ти си си заслужила тези думи и не само са ни харесали, ами вече са ни и любими. Усмихнат ден!

      Изтриване
  2. Катето е такава фурия, че много често пропускам по някоя и друга публикация. И тези бухти съм ги изтървала, а са толкова хубави. Танче, почти същите спомени имам, с тази разлика, че баба знаеше рецептата :)) Страхотни снимки си им направила, отмъквам си бухтичка и разравям спомените. Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, почерпи се, радвам се, че ти харесват! Пролетен ден, мила!

      Изтриване
  3. А аз за чинка ми се сещам - тя ги прави също страхотни. Танче, чудни си ги приготвила. Открадвам си и аз едничка.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Открадни си, Гери, радвам се че ти се усладиха!Поздрави!

      Изтриване