вторник, 14 май 2013 г.

Сладкиш от козуначени трохи









                По Великден не ми останаха козунаци, но едни наши приятели идвайки тези дни на гости ни донесоха няколко. И тъй като отдавна си бях набелязала този сладкиш, си заделих един козунак и го оставих да изсъхне. Рецептата от моето старо тефтерче съм преписвала от старо кулинарно списание и не съм променяла нищо, тъй като сам по себе си козунака беше достатъчно ароматен, но според мен ако самия козунак не ви харесва може да добавите лимонова или портокалова кора или пък сушени плодове.






                    1 козунак ( 400 гр.)
               400 мл. прясно мляко
               1 с.л олио
               4 яйца
               100 гр. захар


                   Натрошете козунака и го залейте със студеното мляко. Оставете го да престои 30 мин. и разбъркайте добре. Прибавете разбитите със захарта жълтъци, олиото и накрая добавете разбитите на сняг белтъци. Разбъркайте внимателно и след това изсипете сместа в намаслена и набрашнена кексова форма или тава с диаметър 20-22 см. Печете на 180*С в предварително загрята фурна.
                   При сервиране може да го полеете със сос или сладко. В случая аз съм използвала мед от акация.
                   Да ви е сладко! 


11 коментара:

  1. Страхотно изглежда, Таничка, голяма вкусотия. Но имам един въпрос. На мен ли ми се струва така, или сладкишът е сиропиран?
    Слънчев и усмихнат ден! =)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, забравих да пиша, че аз преди да го сервирам го полях с мед от акация, затова изглежда така, иначе не се сиропира. Благодаря, че ме подсети. Хубав ден!

      Изтриване
    2. Значи е още по-вкусно от сиропирането. Чуден е, Таничка, благодаря за идеята!
      Усмивки!

      Изтриване
  2. Много сочно и козуначено ухаещо - значи ще се хареса у дома :) Благодаря, че сподели този вариант, Танче! Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, много ме радва това, че ти харесва. Усмихнат ден и прегръдки!

      Изтриване
  3. Таня, май-пак ще трябва да се правят козунаци, то с купешките няма да стане!:) Много ми харесва рецептата, прилича ми малко на реване, а аз много го обичам!
    Хубав меден ден!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, наистина със заливката наподобява реването, но е по ароматно от самия козунак. Слънчев ден, мила!

      Изтриване
  4. Пак много интересна рецепта, Таня! Поздравления! Такава домашна, уютна, много харесвам такъв тип десерти. Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз като теб харесвам такива неща, които ми създават уют. Благодаря ти и спокойна вечер!

      Изтриване
  5. Не съм попадала на такава рецепта с козунак, а изглежда страхотно сладкиша. Интересна рецепта, наистина, а резултата е просто прелест. Поздравления, Танче, чуден сладкиш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, много ти благодаря, радвам се, че ти харесва. Лека вечер и прегръдки!

      Изтриване