четвъртък, 2 октомври 2014 г.

Бодрум и турски таратор






               Рецептата за този таратор е на Максут  Ашкар от  предаването Палитра от вкусове по 24 kitchen. Интересното е, че при турците таратора е като нашата млечна салата и точно с това ме грабна и самата рецепта. Сигурна съм, че и на вас ще ви хареса.



           1 малка тиквичка
          100 гр. сирене
          1 скилидка чесън
          сол и черен пипер на вкус
          4 с.л цедено кисело мляко
          3-4 с.л зехтин
          2-3 с.л сок от тикчички

           В купа сложете млякото. Настържете тиквичката заедно с кората на ситно ренде, а след това и сиренето. Прибавете ги към млякото. Осолете и подправете на вкус с черен пипер и сложете счуканият чесън. Накрая собавете зентуна. Разбъркайте и оставете в хладилника за 30 мин.


                           

                                                  Бодрум, Турция

                   

        За първи път посещавам Турция и съм сигурна, че няма да е за последен. Останах очарована, а Бодрум плени сърцето ми.





        Случайно попаднах и на фотосесия на турска сватба и булаката дори ми позира, за да я снимам.



  
         Гледката на нощен Бодрум ще спре  дъхът ви. Невероятен е.



         Интересното е, че всички сгради там са бели, а някои и с малко синичко. Дори Мак Донълдс е бял.










        

10 коментара:

  1. Прекрасно пътешествие Танче, и чудесни снимки, а този таратор е интересен и навярно вкусен. Все още не съм се престрашила да направя салата от пресни тиквички, но като гледам това тараторче, мая вече ще трябва да опитам вкуса на суровата тиквичка! Поздрави и усмихнат ден Таничка :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна разходка сте си направили, Танче! И интересна тематична салатка си направила :) Ще я пробвам със сигурност!
    Поздрави, Танче!

    ОтговорИзтриване
  3. Таничка, много е красиво при теб!
    Имала си чудесно преживяване :)
    И много вкусно, разбира се!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Винаги е интересно човек да се запознае с нови места, култура, кухня!
    Интересен таратор - като салата.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Таничка, не съм ходила никога натам, но с удоволствие ще си намажа една хрупкава филийка с вкусотията ти, ще си заситя глада и ще прегледам отново снимките. Красив е Бодрум през обектива ти! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасно е при теб, Танче :) Красивият Бодрум, кадрите са страхотни! Салатката също си я бива и на мен някои от рецептите на този готвач ми правят добро впечатление, въпреки, че съм почитател на класическата турска кухня!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасно местенце, прекрасно, ах как обичам такива улички... Благодаря ти, че сподели с нас тази приказка. и страхотен избор на придружаваща рецепта:). Прекрасен ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Тараторът много интересен, дори странен ми изглежда, но това няма да ме спре да го опитам. Направих си и една прекрасна виртуална разходка, за което ти благодаря, Танче! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересна ми бе споделената разходка,Танче,благодаря ти!С пожелание за щастливи есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря на всички за прекрасните коментари. Прекрасна и усмихната седмица ви желая!

    ОтговорИзтриване