неделя, 12 май 2013 г.

Тарта с извара и спанак









         То не знам дали е пай, тарта или галет, наречете го както искате, но според моите мъже е ужасно вкусно. За съжаление аз не можах да го опитам, тъй като за мен не остана. Затова и снимка в разрез нямам. След като го приготвих го снимах цял целеничък и го оставих да изстине хубаво, след което излезнах по работа. Моите лакомници се прибрали след дълга разходка и са го излапали. Аз питам "За мен няма ли?", а Иво каза: Мамо, ама то беше точно четири парчета и докато се усетим то свърши. Ех, дори и да не съм го опитала, бях много щастлива, защото се е харесал, а това винаги много ме радва и ми дава още по голям стимул.
         Рецептата съм  адаптирала от този чуждоезичен блог. В оригинален вариант авторката на блога го е нарекла тарта, а при български превод излиза сладкиш. Затова аз също го именувах тарта, въпреки, че формата му е на галет.




             за тестото:

                   125гр масло
                   1 яйце
                   1к.л сол
                   брашно за меко тесто

             за плънката:

                   400 гр. извара
                   2с.л заквасена сметана
                   2 яйца
                   сол на вкус
                   черен пипер на вкус
                   2 шепи измит и нарязан спанак
                   1 тиквичка



             В купа сложете маслото, нарязано на кубчета, яйцето и солта. Разбъркайте леко и започнете да добавяте постепенно брашното и месете, докато оформите топка тесто, което не залепва по ръцете. Завийте тестото в свежо фолио и го оставете в хладилника за 30 мин. 
            За плънката разбъркайте всички продукти, а тиквичката я нарежете на ленти с помощта   на белачка за зеленчуци. Посолете я леко и я оставете да се отцеди. Моите ленти не са много хубави, но тя и белачката ми плаче за нова. 
             Разточете тестото направо върху хартия за печене, добавете плънката, като отстрани на тестото оставете няколко см. не покрити. Направете решетка от тиквичката върху изварата и повдигнете краищата на тестото. Прехвърлете в тава и печете на умерена фурна до златисто.


11 коментара:

  1. Таня, както и да го кръстиш е много вкусно! Апетитни снимки си направила!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Бети. Много се радвам, че намина през моето местенце, а думите ти са истинска чест за мен, като се има предвид, че ти си истински виртуоз и в готвенето и в поднасянето на ястията. Поласкана съм и ти благодаря. Усмихнато утре ти пожелавам!

      Изтриване
  2. Ох, не знам какво е но изглежда много вкусно! А излапването на храната е най-големият комплимент към една домакиня! Поздрави, с пожелания за прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си права, Кате! Благодаря и усмихнат ден, мила!

      Изтриване
  3. Таничка, само може да те радва, че не си намерила и трохичка. Ама как да е иначе - изглежда чудесно тази вкусотия (както и да я наречеш).
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, много ти благодаря за хвалебствените думи. Слънчев ден!

      Изтриване
  4. Все едно как да му викаме, направо е прелестно и невероятно вкусно, знам го, защото не само съм опитвала комбинацията, но и твоето творение изглежда страшно апетитно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, много си мила! Радвам се, че ти харесва! Пролетен ден!

      Изтриване
  5. Напълно разбирам момчетата ти и на мен ми се прииска да отмъкна парченце :) Много апетитно изглежда и неустоимо вкусно звучи! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Следващият път ще ти запазя едно парче. Благодаря ти. Прегръдки!

      Изтриване