сряда, 13 ноември 2013 г.

Сладкиш с кестени( без брашно)









                  Рецептата за този прекрасен сладкиш знам от една позната, която беше всъщност и причината да опитам кестени, които в последствие станаха неразделна част от кухнята ми есенно време. Десерта се приготвя бързо, а е с невероятно кадифен вкус.





                          6 яйца
                 400 гр. пудра захар
                 200 гр. смлени орехи
                 300 гр. кестени




                  Отделете белтъците от жълтъците. Разбийте белтъците с половината пудра захар на сняг, а с останалата захар разбийте жълтъците на гъст крем. Към жълтата смес добавете смлените орехи и кестените, които предварително сте сварили, почистили от черупката и стрили. Разбъркайте внимателно сместа и добавете белтъците, като с помощта на дървена лъжица или шпатула бъркате от центъра към повърхноста, така, че сместа да остане въздушна.
                  Изсипете тестото в тава с падащи стени ( 22 см), дъното на която предварително сте покрили с хартия за печене. Леко намаслете хартията, но не и стените на съда. Печете в предварително загрята фурна на 180*С до суха клечка. Ако се налага по време на печене може да покриете с домакинско фолио, за да не изгори горната коричка.


                След като се охлади десерта, го полейте с шоколадов крем, разтопен шоколад или ганаш. В случая аз съм избрала ганаш.
                Да ви е сладко!

10 коментара:

  1. Прекрасен сладкиш, Таня! Аз тъкмо издирвах рецепта за някакъв десерт с кестени, тъй като у дома си имам няколко човека, които ги обожават. Досега съм ги правила като плънка на коледно пиле, но и тази рецепта е страхотна. Ще я опитам! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Таничка, има защо да ти е любим сладкишът... Изглежда чудесно, а за вкуса съм сигурна. И хем е вкусно, хем си има и полезна страна. Прекрасно!
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си права, Гери. Има ги и двете страни, което го прави чудесен. Прегръдки.

      Изтриване
  3. Супер е тортата и рецептата,Танче!Личи си колко е сочна и със сигурност много апетитна!Много ми допада!Хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, радвам се, че ти харесва. Усмихнат уикенд, мила!

      Изтриване
  4. Много ме погъделичка по лакомата душичка този сладкиш, Танче! Много вкусно звучи! Обичам кестени и то до такава степен, че почти не мога да запазя обелени за сладкиш или друго. Ще трябва да дам на друг да ги бели :))
    Благодаря за рецептата, ще си я запиша. Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, искрено ме разсмя. Благодаря ти и усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
  5. Разкошен, разкошен! Кестени обожавам печени, варени, в сладкиши...Това е една ароматна, сочна и шоколадова прелест! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Кате, колко хубаво си го казала. Благодаря ти и целувки, бонбонче!

      Изтриване