неделя, 13 януари 2013 г.

Торта с крем брюле

              


                    Започвам  този блог в един много специален за мен ден. Днес моето малко голямо пораснало момче става на седем години. Честит рожден ден, Ивчо! Пожелавам ти да си жив и здрав и нека усмивката  никога не слиза от лицето ти. Тя ми дава светлината в моя живот. Обичам те!
            По повод днешния празник реших да направя торта с крем брюле, тъй като и ние възрастните трябва да се подсладим. По вкусно нещо не бях опитвала. Използвах готови блатове поради липсата на време да направя такива. Рецептата за крема взех от Звездев. Комбинацията от какаови блатове, брюле и шоколад е убийствена.





1 готови кръгли какаови блатове

за крема:

500мл. сладкарска сметана
150мл. пр. мляко
1ч.ч захар
6 жълтъка
1п. желатин


              Слагате сметаната, млякото и захарта на котлона да се загреят. След като сместа заври я прибавяте към предварително разбитите жълтъци. След това прехвърляте всичко това в чист съд и го връщате на котлона. С тел непрекъснато бъркате докато крема започне да се сгъстява, като подчертавам, че котлона трябва да е на ниска степен, за да не загори, а и крема не трябва да завира. След като е готов го отстранявате и го оставяте леко да  се охлади. През това време накиснете желатина в малко вода и след като набъбне го разтопете на водна баня. При непрекъснато бъркане сипете малко от крема, за да може  сместа да се  темперира, и след това   прибавете желатина към крема. Изчакайте да се сгъсти малко.
              След като всичко е готово може да сглобите тортата. В тортен ринг слагате блат, крем, блат и пак крем. Оставяте я в хладилника, за да може желатина да стегне добре. Аз тук направих една малка грешка. Не изчаках брюлето да стегне , а започнах веднага да  сглобявам. В резултат на което крема между двата блата ми се разля отстрани, но и така стана достатъчно вкусна.
               След като тортата е стегнала, махате ринга и я намазвате с шоколадов ганаш.


за ганаша:

200мл. сметана
200гр. натурален шоколад

              Шоколада се начупва на парчета, а сметаната  се слага на котлона да се загрее. След това се изсипва при шоколада и се бърка постоянно, докато той се разтопи. Тортата се намазва и се украсява пожелание. 
              Да ви е сладко!



2 коментара:

  1. Здравей, Таня!Приятно ми е да се запознаем тук и благодаря, че си харесала блога ми.Твоят кулинарен кът е много хубав и ще го посещавам с удоволствие.И аз започнах съвсем отскоро с това занимание,пожелавам ти приятни мигове в кухнята и успех на блога!Поздрави!

    ОтговорИзтриване