събота, 2 февруари 2013 г.


                       

 

                      Млечна баница със спанак

      

       Обожавам спанак, а пък не само аз, ами и цялото ми семейство. Когато го купувам  за някое ястие, което съм решила да направя, винаги ми остава и аз го добавям в баничка. Става много вкусна, а и не е трудоемка.Дано и на вас да ви хареса.




          1 пакет кори за баница
          500 гр. спанак (бланширан и нарязан на ситно)
          250 гр. сирене
          450 гр. кисело млкяо
          2-3 яйца
          1 ч.л сода бикарбонат
          2-3 с.л олио
          4 с.л брашно

   за заливка:
          1 опаковка майонеза
          1/2 ч.ч топла вода
              

           В подсолена вода бланширате измития и почистен спанак. Изкарвате го и след като изстине го нарязвате. В голяма купа разбивате яйцата и добавяте млякото, като предварително сте погасили содата в него. Разбърквате добре и слагате натрошеното сирене, олиото, спанака и брашното. 
          В тава предварително намазана с олио нареждате две кори една върху друга. Отделяте още две за покриване на баницата, а другите ги начупвате на малки парчета в голяма суха купа. Слагате няколко лъжици от плънката върху двете кори и поръсвате отгоре с начупените, следва пак плънка и пак кори, и така до изчерпване на продуктите. Покривате баницата с отделените кори, нарязвате я на парчета. Правите заливката, като с тел разбивате майонезата със водата до получаване на гладка кашичка. Заливате баницата и я слагате да се пече в предварително загрята фурна на 200*С.
         Да ви е сладко!

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар