неделя, 24 февруари 2013 г.




                Детство мое.....


       Много често се връщам в онези години на безгрижие. В онези години, когато нямаше мобилни телефони, кабелни и цифрови телевезии, интернет и т.н. Когато се събирахме цяла тумба дечурлиги и играехме до късни часове или когато най-голямо удоволствие ни доставяше да вдигаме врява между 2 и 4 часа и възрастните хора излизаха да ни се карат, а ние се заливахме от смях. Липсва ми това време. Спомняте ли си чистата и качествена храна, която ядяхме. Със сигурност сте имали нещо любимо като мен, на което още усещате вкуса. Липсват ми и усмивките на хората, тяхната доброта. Онзи уют, който баба ми създавше с нейните гозби и запеканки. 
       По повод носталгичното настроение, което ме е налегнало днес публикувам един десерт, който всички сте опитвали и не е нещо особено, но за мен е много важен, защото винаги ме пренася  там, в моето детство.



                    Сладък салам

 

         Правила съм го на око и няма да пиша точните количества, а и в нета могат да се намерят много рецепти от хубави, по-хубави.




            бисквити
            масло
            какао
            пудра захар
            нарязани орехи
            малко течна сметана
            няколко лъжици прясно мляко
            ром или коняк  

           Натроших бисквитите, добавих орехите, какаото и захарта. След това сложих разтопеното масло, малко сметана и мляко. Накрая добавих и алкохола. Оформих под формата на руло и го завих във фолио. Оставих го за около 20 мин. в хладилника и след това го овалях в пудра захар. Завих го наново и пак в хладилника.  


    

                                      


Няма коментари:

Публикуване на коментар